Главен експерт „Информационна сигурност и компютърни технологии” в дирекция „АПОФУС” в Областна администрация Бургас
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители и Заповед № РД-10- 277 / 02. 12. 2024г. на Областен управител на област Бургас ОБЯВЯВА конкурс за длъжността Главен експерт „Информационна сигурност и компютърни технологии”
в дирекция „Административно – правно обслужване, финанси и управление на собствеността”
в Областна администрация Бургас.
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ
Кандидатите следва да представят за участие в конкурса, лично или чрез упълномощено лице, следните документи:
1. писмено заявление за участие в конкурса – по образец;
2. автобиография
3. декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители – по образец;
4. копия от документи за придобита образователно–квалификационна степен и допълнителна квалификация, които се изискват за длъжността;
5. други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността;
6. копие от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобития ранг като държавен служител;
7. документ удостоверяващ или деклариращ идентичността на имената, при несъответствие на същите в представените документи.
ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
Начин на провеждане на конкурса – решаване на тест и интервю.
Документите следва да бъдат представени в срок до 17:30часа на 13. 12. 2024г. в деловодството на Областна администрация Бургас, ул. „Цар Петър“ № 1. Документите може да се подават и по електронен път чрез бутона "Кандидатстване", като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Списъците или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на информационното табло в Центъра за обслужване на граждани в Областна администрация - Бургас и на интернет страницата на Областна администрация Бургас www.bs. government. bg.
Информация за длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- ръководи дейностите, свързани с постигане на мрежова и информационна сигурност на администрацията, в съответствие с нормативната уредба, политиките и целите за мрежова и информационна сигурност;
- следи за прилагането на стандартите, политиките и правилата за информационна сигурност и управление на риска в администрацията;
- консултира ръководството на администрацията във връзка с информационната сигурност;
- ръководи периодичните оценки на рисковете за информационната сигурност и спазването на приетите политики и процедури;
- участва в изготвянето на политиките, целите, процедурите и метриката за оценка на информационната сигурност;
- два пъти годишно изготвя доклади за състоянието на информационната сигурност в администрацията и ги представя на Областния управител на област Бургас;
- отговаря за изготвянето и публикуването на ежегодните отчети за изпълнение на целите и задачите от Областна администрация Бургас;
- координира обучението на ръководителите и служителите във връзка с информационната сигурност;
- участва в организирането, тренировките и анализа на резултатите от тренировките за действия при настъпване на инциденти;
- следи за изпълнението на утвърдените от Областния управител на област Бургас инструкции и процедури, свързани с информационната сигурност;
- актуализира списъка от заплахи и потенциални рискове за съответната администрация;
- отговаря за защитата на интелектуалната собственост и материалните активи на администрацията в областта на информационните и комуникационните технологии;
- поддържа връзки с други администрации, организации и експерти, работещи в областта на информационната сигурност;
- разследва и анализира инцидентите в областта на мрежовата и информационната сигурност в администрацията, реакциите при инциденти и предлага действия за подобряване на мрежовата и информационната сигурност;
- предлага санкции за служителите от администрацията при нарушаване на правилата за сигурност;
- разработва и предлага за утвърждаване от Областния управител на област Бургас инструкциите, произтичащи от Наредбата за общите изисквания за оперативна съвместимост и информационна сигурност, както и всички други необходими указания и процедури;
- координира оценяването на финансовите и други загуби при настъпване на идентифицирана заплаха;
- изготвя доклади и анализи за настъпили инциденти, засягащи мрежовата и информационната сигурност, и предлага действия за компенсиране на последствията и предотвратяване на други подобни инциденти;
- следи новостите за заплахи за сигурността, отчитайки наличния в администрацията софтуер и хардуер, и организира своевременното инсталиране на коригиращ софтуер (patches);
- при възникване на какъвто и да е инцидент, свързан с информационната сигурност, го документира и информира незабавно Областния управител на област Бургас и Националния център за действие при инциденти по отношение на информационната сигурност в информационните системи на административните органи;
- разработва и предлага иновативни решения и архитектури за подобряване на информационната сигурност на съответната администрация;
- следи за появата на нови вируси и зловреден код, спам, атаки и взема адекватни мерки;
- организира тестове за проникване, разкрива слабите места в мрежата и предлага мерки за подобряване на мрежовата и информационната сигурност;
- технически поддържа компютърната мрежа /сървър, станции, периферия и окабеляване/;
- техническо обслужване на правно информационна система, програма за документооборота, информационна система за обслужване на документи за публична/ частна държавна собственост, Mail Server и Proxy Server и друг софтуер ползван от администрацията;
- публикува необходимата информация в интернет страницата на Областна администрация Бургас, съгласно Правилата за провеждане на информационната политика в Областна администрация Бургас;
- поддържа информационно и текущо актуализира по структура и съдържание интернет страницата на Областна администрация Бургас;
- поддържа профила на купувача и изпраща документи в Регистъра на обществените поръчки, като ги публикува в профила на купувача, след предоставянето им от съответните длъжностни лица;
- попълва данни, като вписва и актуализира необходимата информация в Интегрираната информационна система на държавната администрация ( ИИСДА ), като попълва раздел VІ Информационно-комуникационна обезпеченост на администрацията и раздел VІІ - Електронно управление на Годишния отчет за дейността на администрацията;
- своевременно да вписва информация в Регистъра на информационните ресурси;
- е определен за длъжностно лице за работа в системата за сигурно електронно връчване на Държавна агенция “Електронно управление“;
- да отговаря за мрежовата и информационната сигурност
- осигурява автоматизираното създаване на резервни копия на всички база данни и електронни документи всеки ден по реда на Вътрешни правила за мрежова и информационна сигурност в Областна администрация Бургас.
Работни места – 1 брой.
Лице за контакти и допълнителна информация: Старши експерт „Човешки ресурси”, тел. 056/894-154.
ИЗИСКВАНИЯ
Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността, са следните:
- лицето да е български гражданин или гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, да е навършило пълнолетие, да не е поставено под запрещение, да не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и да не е лишено по съответния ред от правото да заема съответната длъжност;
- висше образование; образователна степен: бакалавър;
- област на висшето образование „Природни науки, математика и информатика“, професионално направление: „Информатика и компютри“, специалност „Компютърни системи и технологии“;
- професионален опит: минимум 2 години и/или присъден минимален ранг IV младши;
- длъжностно ниво по КДА: 9
- наименование на длъжностното ниво по КДА: Експертно ниво 5
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Допълнителна квалификация и умения, носещи предимство за кандидатите:
• много добри познания и работа с офис пакет Microsoft Office, инсталиране, конфигуриране и поддръжка на сървърни операционни системи - Windows Server, инсталиране на локални, мрежови принтери и други периферни устройства, администриране на TCP/IP мрежи и услуги, LAN/WAN устройства, извършване на техническа поддръжка на наличния хардуер, инсталиране, конфигуриране и поддръжка на мейл сървър, добри познания по HTML, администриране на бази данни и архивиране;
• придобит професионален опит в държавната администрация.
Основният размер на заплатата за длъжността се определя в рамките на минималния и максимален размер на основната месечна заплата, съгласно Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация в границите от 933 лв. до 2450 лв. , като индивидуалният размер ще бъде определен при назначаването, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация.
Бъдете първият, който ще кандидатства за тази работа!
-
Защо да търсите работа в RabotniMesta.bg?
Нови предложения за работа всеки ден Можете да избирате от широк спектър от работни места: Нашата цел е да предложим възможно най-голям избор Получавайте нови обяви по имейл Бъдете първите, които отговарят на нови предложения за работа Всички обяви за работа на едно място (от работодатели, агенции за набиране на персонал и други портали) Всички услуги за търсещите работа са безплатни. Ще ви помогнем да си намерите нова работа