Справяне с непрофесионално поведение на работното място
Преодоляването на непрофесионалното поведение в офиса може да изисква известни усилия. То обаче е необходимо, ако искате да избегнете хаотична работна среда. Непрофесионалното поведение може да създаде лош прецедент на работното място, да предизвика конфликти и да се отрази на ефективността. Колкото по-скоро се справите с неприемливото поведение на служителите, толкова по-добре за организацията.
Споделяне на лични възгледи
Служителите са хора, а не машини. Те имат емоции; имат идеи; и имат собствено мнение за проблемите. Въпреки това, макар че работното място не трябва да ограничава изказванията, професионализмът диктува служителите да избягват да внасят личните си мнения на работното място. Като начало, мнението на служител за друг може да се счита за обидно. Проблемът обаче започва с мненията по спорни теми като политика, религия и култура. Как да се справите със служителите, които споделят потенциално противоречиви мнения на работното място:
- Уверете се, че има правила за изказване на мнение на работното място.
- Поощрявайте служителите да съобщават за обидни мнения.
- Наказвайте нарушенията на обидното изказване.
Доминиращо поведение
Срещата има за цел да събере няколко идеи и гледни точки. Опитът да доминирате на срещите и да пречите на другите да допринасят едва ли е професионално поведение. Понякога служителят може да не прави това умишлено; може да има твърде много идеи и да иска да ги сподели. Но дори проблемът да произтича от безобидно преследване, той все пак е проблем. Когато даден служител пречи на другите да допринесат по подходящ начин за разговора, като ги прекъсва или говори дълго, недоволството може да нарасне. А това може да доведе до повечепроблеми, отколкото бихте очаквали. Как да се справите с това: дайте на всеки възможност да допринесе за посявките. Ако някой служител се опитва да монополизира срещата, категорично го предупредете да изчака реда си и да даде възможност на другите да говорят.
Мулиганство и сплашване
Мулиганите не се ограничават само до детската площадка в началното училище; те съществуват и в корпоративната среда. Всъщност тормозът на работното място един от най-големите проблеми, с които се сблъскват служителите в момента. Ето някои от формите на тормоз и сплашване на работното място:
- Постоянно малтретиране
- Публично унижение
- Несправедлива критика
- Социално изключване
- Вербално/физическо насилие
Чести мишени на тормоз са високопоставени служители и по-нежни типове. Тормозът може да принуди служителите да напуснат вашата компания, което увеличава текучеството на персонала. Как да се справите с него:
- Осигурете механизъм за подаване на жалби и обезщетения.
- Изследвайте жалбите на служителите.
- Покажете нулева толерантност към тормоза.