Ситуации, които познават само специалистите по подбор на персонал
Да си специалист по подбор на персонал вероятно е една от най-удовлетворяващите кариери, защото всеки ден буквално променяш живота на кандидатите. Но също така е и една от най-трудните, защото трябва да бъдете маркетолог, търговец, психолог и специалист по данните в едно.Макар че другите може да си мислят, че работата ви е "просто" да намирате хора и да ги поставяте на местата им, всъщност вие сте първият контакт на повечето кандидати с организацията, така че първото им впечатление и желанието им да работят за вашата компания ще зависи от вашето представяне.
Броят на кандидатите варира в широки граници
Кризата в COVID-19 ни показа колко непредсказуем е пазарът на труда и подчерта разликата между търсенето и предлагането на работници. Но при масовия подбор на персонал това е постоянна битка за екипите, занимаващи се с набиране на таланти. доста често търсещите работа се местят между компаниите, когато бариерите за влизане и излизане са ниски, особено ако някой предлага малко по-висока заплата или по-гъвкав график. По този начин процентът на изхабяване е висок в различните индустрии, а обемът на кандидатите може да варира в широки граници между различните локации.
Кандидатите няма просто да ви чакат
Бързината, с която можете да намерите подходящ служител, е едно от най-типичните предизвикателства, с които се сблъскват специалистите по набиране на персонал при масово наемане. разпространението на нискоинтересни, сходни работни места между компаниите прави предизвикателство за работодателите да се откроят в тълпата. При огромни изисквания за персонал и ниски бариери за преместване на кандидатите между длъжностите, кандидатите имат предимство при търсене на работа или бърза смяна на компанията.
Издирване на служители за едни и същи позиции отново и отново
Мениджърите по наемане на персонал, които се занимават с множество работни места едновременно, се сблъскват с трудността да знаят точно какви специфични умения изисква всяка позиция и какво очакват кандидатите. Неправилното наемане води до високо ниво на текучество, което в крайна сметка принуждава работодателите да наемат още повече служители. някои компании организират панаири на труда, на които екипът по човешки ресурси и кандидатите провеждат дълги интервюта. Други работодатели подават едноминутни кандидатури, което спестява време на търсещите работа, но може да бъде разочароващо за мениджърите по наемане поради липсата на информация за кандидатите, за да могат успешно да наемат продуктивни служители.