Как да разрешаваме конфликти на работното място между служителите
Когато служителите са в противоречие, това се отразява на цялото работно място.Всяка бизнес среда може да бъде огнище на конфликти. В малкия бизнес всички са близки. Как да се справите с конфликтите в тази среда, без да предизвикате големипроблеми в ежедневните си бизнес операции? Да, това е вашият бизнес. Но това са хора, които са ви близки - вероятно ги познавате от известно време - и работите в непосредствена близост всеки ден. Как разрешавате конфликти в такава среда?
Отидете директно при източника
На първо място, отидете директно при източника. Това може да е човек, който е в конфликт с вас, или двама ваши служители, които са в конфликт помежду си. Независимо от ситуацията - останете безпристрастни. Ако някой е в конфликт с вас - изслушайте го. Проблемът може изобщо да не е свързан с работата - може да е просто стрес във външния живот, който той е пренесъл на работа. Или пък може да има основателна причина да е в конфликт - и вие трябва да сте отворени към факта, че може да сте този, който греши. И ако има конфликт между двама ваши служители - отидете при всеки от тях поотделно и го обсъдете с тях.
Включете враждуващите колеги в дискусията
След като изслушате всяка страна поотделно, съберете ги заедно и проследете дискусията. Ключът е да се работи по проблемите - заедно. Трябва да стигнете до корена на проблема, за да не ескалира и да не застраши извършваната работа или сплотеността на малката работна среда.
Приемете решението
В крайна сметка трябва да стигнете до решение - дори ако то изисква нещо повече от обсъждане и ръкостискане. Ако успеете да накарате страните да си стиснат ръцете, да се усмихнат и да оставят всичко зад гърба си, битката е спечелена и можете да продължите напред. ако е необходимо, не се страхувайте да разгледате конфликта в детайли. Ако е необходимо да се въведат нови политики или процедури, за да се избегне възникването на същия конфликт в бъдеще, обсъдете това със служителите си. Колкото повече им позволите да поемат отговорност за ситуацията и необходимите промени, които ще бъдат въведени, толкова повече те действително ще се съобразяват с тези нови политики и процедури. конфликтът може да бъде нещо добро. И може да бъде много вреден, ако не се разреши бързо и правилно. Никога не правете грешката да приемате проблемите на служителите си твърде несериозно. Уверете се, че те разбират, че техните проблеми са важни за вас и че имате предвид техните интереси, когато помагате за разрешаването на тези конфликти на работното място. Това ще им покаже, че вие сте отговорни, но че ви е грижа за тях и че те са важна част от вашата организация.