"Не ти вярвам" - Какво да правите, когато чуете това изречение
Доверието в бизнеса е много трудно, а често и невъзможно. Когато чуете фразата "Нямам ти доверие" от колега, първата реакция обикновено е агресия, убеждаване или отбранителна позиция. Тя рядко се посреща с разбиране или любопитство. Доверието е важно във всички взаимоотношения, не само в работните.
Всичко е въпрос на гледна точка
Всеки преценява доверието въз основа на своя опит и знания. За много хора доверието във вас се основава на изпълнението на поетите от вас ангажименти. Понякога доверието се събужда от лична информация за вас, застъпване за друг човек или избягване на "клюките" на работното място.
Ако искате хората да ви се доверят, опитайте се да отговорите на очакванията им и да се съобразите с нуждите им.
Може би ще искате да им зададете няколко въпроса:
На базата на това, което заключихте, можете да започнете да ми се доверявате.
Какъв е най-добрият начин да спечеля доверието ви?"
"Как хората губят доверието ви?"
"Как бихте определили нивото на доверие между нас?"
Най-добрият начин да разберете дали можете да се доверите на някого е да му се доверите
Има два начина да се доверите на хората. Първата група хора са доверчиви и се доверяват на хората, докато доверието им не бъде нарушено. Втората група, от друга страна, не се доверява на никого и трябва да "спечелите" доверието им с нещо.
Не проверявайте колегите в главата си. Дайте им ясно да разберат какво очаквате от тях и направете всичко възможно, за да ви се доверят бързо. Бизнесът не е партньорство, нямате месеци, години, за да изградите доверие помежду си. Разполагате с малко време, за да изградите функциониращ екип.
Другите хора могат да усетят, когато не им се доверявате. Като не се доверявате, всъщност можете да създадете по-труден път към безпроблемната работа в екип. Не позволявайте на другите да не ви се доверяват, като сами сте недоверчиви.
Простителността е признак на силните хора
Не поставяйте пред другите невъзможни, съвършени стандарти, които не бихте поставили пред себе си. Изяснете очакванията си към колегите си.
Създайте честност във взаимоотношенията си. Кажете на другите, ако смятате, че са нарушили доверието ви. Позволете им да се поправят и приемете извинението им. Вкопчването в тяхното може наистина да ви натовари. Способността да прощавате често е по-важна за вас, отколкото за човека, на когото прощавате, и може да ви помогне да продължите да изграждате доверие между вас и колегите си.