4 съвета как да се държите през първия си работен ден
Успешно сте преминали процеса на подбор, издържали сте интервюто и денят "D" е тук. Започвате нова работа. Изпълнени сте с очаквания, но сте наясно, че новите ви колеги, а вероятно и шефовете ви, също са в очакване.
Първият ден е вълнуващ. Той е и ужасяващ. Обръщате по-голямо внимание на избора на дрехите си, през главата ви минават няколко сценария, докато се представяте. Имайте предвид, че на първия ден никой не очаква от вас да извършите първокласни работни действия или да бъдете уверени в себе си.
Останете прости
Не знаете какви са правилата на новото ви работно място относно облеклото, точността и етикета - най-добре е да играете на сигурно и да заложите на по-консервативната страна. Винаги е по-добре да сте по-официално облечени през първия ден, отколкото да прекалявате с разголеността. По-късно, когато сте уверени в себе си, можете да се адаптирате към културата на компанията. Няма нищо по-смущаващо от това да се появите с ежедневни дрехи, когато всички останали са с костюми.
Не бъдете прекалено рано
Пристигнете час по-рано, но само разумно 10-15 минути преди официалния начален час е идеално. Искате да покажете на новия си работодател, че сте надежден служител, така че ако трябва да поемете по непознат маршрут до новото си работно място, уверете се, че знаете колко време ще отнеме пътуването.
Не се страхувайте да задавате въпроси
Очаква се от новодошлия да бъде напълно неуверен. В този момент началниците ще бъдат максимално възприемчиви към вашите въпроси. Затова помислете за нещата, които трябва да знаете, за да се чувствате по-уверени, и представете списък с въпроси. Това не само ще ви зареди с идеи и вдъхновение как да впечатлите, но и ще ви накара да изглеждате супер организирани пред мениджърите.
Бъдете социални
Ако имате късмет, може да бъдете поканени на кафе или обяд още първия ден. Мисълта за неработни "разговори" може да ви изпълни с нервност, но не бива да отказвате тези възможности за сближаване с екипа. Може да започнете да изглеждате недостъпни за колегите си, което може да бъде предупредителен знак за ръководството.