Главен експерт в отдел „Консолидирани бюджетни прогнози и взаимоотношения на общините с централния бюджет“ на дирекция „Финанси на общините“
Министерството на финансите, гр. София, ул. „Г. С. Раковски” № 102, на основание чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и Заповед № ЗМФ-1757 от 19. 12. 2024 г. на заместник министър-председател и министър на финансите
ОБЯВЯВА КОНКУРС
за длъжността „ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ“
в отдел „Консолидирани бюджетни прогнози и взаимоотношения на общините с централния бюджет“ на дирекция „Финанси на общините“, както следва:
1. Описание на длъжността: Консолидиране на средносрочната бюджетна прогноза и проекта на закона за държавния бюджет на Република България. Обработване, поддържане и анализиране на разнообразна по обем и съдържание информация, включително тази от ежемесечните и тримесечните отчети за касово изпълнение и първоначалния план на бюджетите на общините, изготвяне на текущи анализи и справки чрез осигуряване и обработване на данни от различни източници. Подпомагане организацията на дейностите, свързани с поддържането и усъвършенстването на Информационната система на общините за обработка на информацията за средносрочните бюджетни прогнози, бюджетите на общините, отчетите за касовото изпълнение и счетоводните отчети на общините.
2. Размерът на основната заплата за конкурсната длъжност е от 933 до 3200 лв. , като при назначаване основната месечна заплата ще бъде определена съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите на МФ.
1. Минималните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са:
- образование: висше, минимална образователно-квалификационна степен - „бакалавър“;
- професионален опит: 3 години опит в областта на финансите и/или стопанската сфера, или придобит III младши ранг.
2. Допълнителните изисквания за длъжността са:
- висше икономическо образование или технически науки;
- компютърни умения - MS Office, правно-информационни проекти и Internet;
- ползване на английски и/или друг работен език на ЕС;
- познаване и ползване на нормативната уредба в областта на местните финанси, местното самоуправление и бюджетирането на общините.
3. Начинът за провеждане на конкурса е:
- практически изпит;
- интервю.
4. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
- заявление за участие в конкурс /Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)/. Забележка: Българските граждани, които са отбелязали в заявлението, че са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура;
- декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
- копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен и за допълнителни квалификации; дипломи, издадени в чужбина следва да бъдат признати по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2000 г. , обн. , ДВ, бр. 69 от 2000 г. ; Забележка: Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти (регистърът съдържа данни само за завършилите след 1 януари 2012 г. ), в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като в тези случаи копие на диплома не се прилага;
- копия на документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит и/или придобития ранг (копия от трудова книжка и/или служебна книжка, и/или осигурителна книжка, и/или официални документи за извършване на дейност в чужбина, издадени от компетентен орган или компетентно длъжностно лице, в съответствие с националното право на съответната държава).
5. Документите следва да бъдат представени в срок до 30. 12. 2024 г. включително по един от следните начини:
- лично или чрез пълномощник, в сградата на Министерството на финансите (МФ), Център за административно обслужване (стая № 1) на партерния етаж – входа от ул. „Георги Бенковски”, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа;
- по електронен път на адрес HR-Select@minfin. bg, като в този случай заявлението за участие в конкурс и декларацията чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
6. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на информационни табла във фоайето на входа на министерството на адрес - ул. „Г. С. Раковски” № 102 и пред Център за административно обслужване (стая № 1) - входа от ул. „Георги Бенковски”, както и на Интернет страницата на министерството - https://www.minfin. bg.
Образци на заявление за участие в конкурс и декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл могат да се изтеглят от интернет страницата на министерството - https://www.minfin. bg/bg/689
Информация, която ще подпомогне кандидатите при преценката им за условията на работа в МФ:
- възможност за гъвкаво работно време (за длъжности и функции, за които е приложимо);
- периодични профилактични медицински прегледи;
- допълнителни дни платен годишен отпуск;
- регулярни надграждащи специализирани обучения;
- основната месечна заплата ще бъде в размер не по-нисък от 2100 лв. , като конкретният размер ще се определи преди назначаването на спечелилия конкурса кандидат съобразно степента на основна заплата, която от своя страна зависи от професионалния опит на лицето;
- възможност за получаване на допълнително възнаграждение за постигнати добри резултати на тримесечие в зависимост от отработеното време и получена оценка;
- МФ поема разходите за задължително социално и здравно осигуряване на служителите;
- служителите на МФ имат право ежегодно да получават сума за представително работно облекло.
Бъдете първият, който ще кандидатства за тази работа!
-
Защо да търсите работа в RabotniMesta.bg?
Нови предложения за работа всеки ден Можете да избирате от широк спектър от работни места: Нашата цел е да предложим възможно най-голям избор Получавайте нови обяви по имейл Бъдете първите, които отговарят на нови предложения за работа Всички обяви за работа на едно място (от работодатели, агенции за набиране на персонал и други портали) Всички услуги за търсещите работа са безплатни. Ще ви помогнем да си намерите нова работа